מוחמד אבו חדיר

אני לא ממש רוצה לכתוב את הפוסט הזה. גם מספר הקוראים שלי, שאינו גדול, לא ממש מחייב אותי לכך. אבל אין ברירה.

כשהתגלה דבר הירצחו של מוחמד אבו חדיר, היו כאלה שקיוו שלא מדובר ברצח של נקמה. לי אישית, היה ברור שכן. סמיכות המאורעות, והאכזריות של הרצח הסגירו זאת. התקשורת היהודית העדיפה לדחות את הקץ, אבל, תודה לאל, עדיין יש מספיק יושרה במדינה הזאת כדי להודות על האמת: חבורת נערים יהודים החליטה להביע את נאמנותה לעם על ידי חטיפה ורצח, אכזרי ביותר, של נער שכל חטאו היה להשתייך לגזע הלא נכון, בזמן הלא נכון.

יהיו מי שיתרעמו, כפי שמקובל במקרים כאלה, שלא טרחתי לרשום כלום לטובת אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, זכרונם לברכה. כמובן, הרצח שלהם לא פחות מתועב מהרצח של מוחמד הצעיר. מדוע אם כן, מוקדשת דווקא לו הרשימה הזו?

התשובה ברורה: את מוחמד רצחו יהודים. אני יהודי, ולכן, כשרצחו אותו, הבאישו את ריחם של כל היהודים, כולל אותי. זה לא צודק, אבל ככה זה בחיים. את אייל, גיל-עד ונפתלי רצחו פלסטינים, והכתם הזה, אחד מני רבים, ידבק בהם לנצח. אני לא פלסטיני.

רוצחיו של מוחמד הם יהודים, הם משלנו. מה ישראל יכולה לעשות? לגנות, לעצור, להאשים, להרשיע ולהעניש בעונש המירבי שבספר החוקים. בנחישות ובלי חנפנות. מי ייתן והמדינה תעמוד במבחן הזה.

אבל אלה דברים שלאזרח הקטן יש פחות השפעה ישירה עליהם. לעומת זאת, יש עוד דבר שאנו יכולים לעשות, אבל אסור לנו: לשתוק. העיקר לא לשתוק. אולי יש מיליון עוולות שאנחנו, כחברה, עושים ושותקים. אני מקווה שרצח על-ידי שריפה של ילד חף מפשע, לפחות זה, מעבר לגבול של השתיקה.

מובן מאליו, שנערים-רוצחים כאלה לא נופלים מהשמיים. אנחנו גידלנו אותם. חינכנו אותם. טיפחנו אותם. טפחנו להם על השכם וצחקנו איתם. חיזקנו את ידיהם. זרענו ועכשיו אנחנו קוצרים.

אנו ששרפו את אבותינו:
חטאנו.
פשענו.
בגדנו.
שרפנו.
אין על זה כפרה, זה יזכר לדראון עולם.

סוף פוסט.

מחשבה אחת על “מוחמד אבו חדיר

להשאיר תגובה

